Hemma från sjukhuset

Igår kom jag hem från Ersta. Så himla skönt att få lägga sej i sin egen säng, duscha i sin egen dusch.
Nilla mötte upp mej här hemma när jag kom. Hon har varit snäll och passat min katt när jag varit iväg. Hon fick ett halvt kilo djungelvrål som tack :D Sen satt vi och pratade lääänge om allt från operation till jobb osv. Mina gaser börjar försvinna. Det är lättare att få ut dom när man är hemma på en trygg plats. Även fast mina rumskamrater inte bryr sej om att man fiser så finns det ändå en spärr i huvudet, även på mej ;) haha!
Idag ska jag gå på promenad med Nilla. Sen ska vi hämta ut alla mediciner som jag ska ta. Hoppas att de finns i Borrby, annars får jag åka till Ystad och det vill jag inte! De kan juh beställa hem dom så de finns tills imorgon men sprutorna som jag ska ta i en vecka måste jag ha senast idag. Det är såna blodförtunnande så jag inte får proppar. Men det löser vi på något sätt. Ska också fylla i och skicka alla kvitton och resebevis till Skånetrafiken så jag får ersättning för resorna. Det är mycket pengar som jag ligger ute med.
Det gick jättebra att flyga efter operationen. jag var juh lite orolig för hur det skulle gå med trycket osv men det gick bra. Bilresan från Sturup var värre, speciellt när vi åkte till Simrishamn coh skulle lämna Tina. Dessa vägarna är så jäääkla dåliga! Då gjorde det ont i min mage.
Ibland undrar jag om de verkligen opererat min mage. Jag har nästan aldrig ont. Men iof så äter jag juh smärtstillande. Försöker att ta dom så lite jag kan och försöker klara med på alvedonen. Ska faktiskt ta dom nu.
Idag mixade jag mammas soppa och silade det sista som inte ville bli slätt. Smakar juh precis som vanligt. Det är riktigt gott när man ätit Modifast i 2 veckor. Om 4 veckor ska jag börja med purékost. Det ser jag också fram emot. Har inte fått någon dumpning än och det är skönt. Men det kommer väl också.
Jag tycker att jag är duktig att hålla på alla tider jag ska äta. Imorse tog det emot när klockan ringde 7.15.... Men jag gick upp och åt. Det går juh, bara man vill!
Nu ska jag titta på One Tree Hill och vänta på att jag ska träffa Nilla :)
Adjökens!

Kommentarer
Postat av: Carola

Härligt att höra att operationen gått bra! Jag väntar själv på att få göra min på Ersta någon gång under april.

Såg även att du bor runt Borrby, I love Borrby! Har varit där och firat midsommar flera sommrar :-)



Stort lycka till nu med jobbet som kommer härnäst!



Kram Carola

2012-03-15 @ 20:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0