Gastric-Bypass

Hej allesammans!
Några vet, andra inte...
Jag ska genomgå en gastric-bypass efter många års kämpande med vikten.
När jag va 16 år började jag äta antidepressiv medicin och får inte sluta med det. Det har resulterat i att kroppen samlar vätska blandat med ökad aptit. Och nej, det är inte bara att stå emot. Hade ni sjävla klarat stå emot i 7 år? Det är inte så att jag köper 1 kg godis och dagen och smygäter. Utan jag äter när jag är hungrig och tyvärr så är man det nästan hela tiden. Det är inte så roligt. Och jag har försökt de flesta dieter och program. Pratat med dietisten och Xenical. Xenical är en tablett man tar som gör att tarmen inte tar upp fett. Men skiter istället ut det. Kroppen reagerade sm den skulle, sket knäck i spiraler men ingen viktmiskningen. Det är nämligen så att jag antingen går upp i vikt eller går +-0. What to do?
Efter att ha tänk igenom detta och pratat med läkare, vänner, familj och med okända på forum så bestmde jag mej. Jag ska göra en gastric-bypass. Jag kontaktade vårdcentralen i Mars förra året. Ställde med i kö men det hände inget så jag vände mej till Stockhlm, Ersta, för att komma till tidigare. Och jäääklar vad det gick undan.
Va uppe i Stockholm på bedömning den 6 December och nu den 9 Mars ska jag opereras. Snabba puckar!
Jag är nöjd med mitt beslut och trivs med det. Jag är beredd på att det kan gå åt helvete och alla kompilkationer man kan få. Alla bekymmer som kommer med en övervikt är inte alltid lätta. Jag ha full koll så jag behöver inte negativa kommentarer och pekpinnar. Stötta mej ist. Det kommer vara en livomställning och kommer behöva all positiv feedback jag kan få.
Innan operationen så ska man gå ner i vikt, för att krympa fettet kring levern. I Skåne ska man gå ner 5% av sin kroppsvikt. Men i Stockholm har man ingen bestämd vikt att gå ner, bara att gå på Modifast i 2 veckor.
Idag började jag med det. För om 2 veckor är jag opererad! Ahhhhh! Jag längtar. (hur man nu kan längta efter en operation) Ni fattar! :)
Sååååå people. Stötta mej, ge mej uppskattning. Tycker ni att det är ett dåligt beslut så får ni gärna säga det, för då vet jag vem jag inte vill ha som vän.
Tack och adjö!

Kommentarer
Postat av: Nilla

Det kommer bli så bra! Och det ska bli roligt att följa dig! :) <3

2012-02-25 @ 12:58:52
URL: http://nillasjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0