Bitter på dag 3

Ja, nu är jag bitter. Blir väl så när man får i sej förlite energi! Men jag lever!
Ska blanda ihop en shake. Blir nog en choklad. Chokladen smakar typ lös chokladpuddig. Och de som känner mej vet att jag inte gillar chokladpudding. Men det är inte för smaken utan för konsistensen så då passa juh detta bra :)
Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv idag. Städade juh hela dagen igår. Kanske ska jag bara njuta av att ha ett rent hem? Finns inget på TV..
Kanske ta en promenad? Nä, gider inte.
Just det!
Tänkte skriva om operationen.
Om du som läser detta vill göra en gastic bypass så ska jag berätta lite om vad som krävs. Nu förväntar jag mej att du vill göra deh på Ersta i Stockholm. Här i Skåne får man vänta i kö i 2 år. Vem gider det liksom?
Du går till din vårdcentral och pratar med en doktor. Om han tycker att du uppfyller kriterierna för operation så skickar han en remiss. Remissen går till närmsta sjukhus. Här nere är det Landskrona. När du får hem remissbekäftelsen ringer du dit remissen ligger och ber att de ställer dej u vårdgarantikön och att de skickar remissen vidare till de sjukhus du vill opereras på, tillsammans med en betalningsförbindelse. Jag skickade min till Ersta. 2 veckor efter de fått remissen så får du hem tid till Sjuksköterska, dietist och sjuksköterska på samma dag (om man är utomlänspatient). Perfekt! Du åker upp och träffar alla, förhoppningsvis blir du godkänd.Sen börjer väntan, men bara i knappt 2 månader. Sen dimper datumet ner för operation! Tjoohooooo! Glädjedansar.. woohooo. Såja, två veckor innan OP ska du börja med Modifast. 4 påsar dricker du per dag. Och massa vatten. Detta dricker man för att fettet i och kring levern ska minska så att kirurgen kommer åt magsäcken bättre. Sugen på att se film på en gastric bypass? http://video.google.com/videoplay?docid=-8636464984047127563 Vassegodis!
Har man väl bestämt sej så är det bara att köra. Vill du opereras på Ersta så ring deras kirurgmottagning på nr: 08-714 61 88.  Lycka till!



Adjöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0